Blogger Backgrounds

realiti Hidup

realiti Hidup
Bunga Asyiqin

Followers

Wednesday 1 February 2012

adventure journey and Sambutan Melampau

ni cerita minggu lepas punya hal..huhu..sedia maklum jumaat lepas beday aku yang ke 22.. pagi tu bertolak ke negeri sembilan dengan 5 orang budak hitam..hahaha...(semangat nk pegi wedding lect kitorg la katakan..walaupun dalam poket ada brp rial jer) kami bertolak dari tanjung malim pukul 11.30. smpai seremban dalam pkul 1.30.. kami naik lagi bas untuk ke kuala pilah (sepanjang perjalanan berdiri-1jam 30 minit ok..) pastu kami naik cab untuk smpai ke rumah pengantin.. (nsb baik dah xde bas nk masuk ke dalam felda 2,,..klu x patah kaki aku ni. badan besar gedabak...
nk di jadikan cita sampai je umh pengantin kami disambut dgn ahli keluarga cik Anis yang kesemuanya sporting!!  exspecially kak long cik Anis..( tapi aku xtau pun namo dio ha..) haa....haa..haa...no wonder la cik anis pun dalam kelas dia suka wat lawok bodo gitu..mmg happening la klu kelas cik anis.  Cik Anis dinikah jumaat tu lepas maghrib.dgn 3 kali lafaz sah lah bergelar Puan Anis.. lepas akad nikah selesai mercun pom pam pom pam...(adat orang negeri sembilan kot rasanya. and then ada plak majilis malam berinai..malam 2pengantin pakai baju adat orang negeri 9..(ntah ler nama apa baju 2, ada crown besar gedabak atas kepala) and the best part of the night is, pengapit pengantin perempuan adalah aku.. masuk wedding cik anis ni ntah keberapa kali lah aku jadi pengapit..semua sepupu,kwan2 yang rapat aku jadi pengapit..hhmmm...lambat la kawin aku ni gamaknyer....:-) masa jadi pengapit 2 juga lah aku hampir2 menjatuhkan pasu bunga di tepi pelamin..nasib tiang 2 xjatuh..klu x malu den.. malam berinai ni juga ada kmpang,tarian dari budak2..memang happening lah!!
keesokan majlis resepsi start pkul 11 mcm tu..tapi aku,k.sumaiyah n athirah datang awl sbb nk tolong apa yang patut..ada la kitorg tolong sikit2.....tepat 12.30 rombongan pengantin lelaki sampai.. aku n the geng berpatah arah jadi rombongan pengantin lelaki pulak sbb dari belah lelaki xramai. hohoho.... best oo...
nk dijadikan cerita, kmi semua nk balik dah xde duit yang cukup..try2 tnya lect yang datang kot2 ada space utk kami tumpang,...lastly lect bg kami duit tambang bali..nk nangis time 2 sbb nmpak mcm pemintak sedekah la....malu wei menyusahkan orang...( tapi mmg lect2 kitorang sangat baik dan pemurah..exspecially dr mahani n puan azila..sayang lect2 saya).. pendek cerita semua xbalik public transport... ada yang naik dgn rombongan pengantin, ada yang naik dengan dr mahani n family... takdir tuhan kan...kita yang merancang,tuhan yang menentukan,,(banyak kisah disebalik kejdian nk balik nih)
sampai tanjung malim, aku pun berpura2 xtahu yang kawan baik kitorg, jannah nk belikan kek utk smbut beday kitorg. (sedangkan aku dah tahu msg yang dia hantar kat bini tarzan)
sampai tu buat2 selamba lagi pastu aku pun balik nk makan...janji dgn bini tarzan nk pi rumah dia balik nk lepak.. aku,ayam katek gred b n ayam katek gred c pun p lah umh bini tarzan lepas makan.( dalam hati pelik juga knp la ayam katek gred c ni tb2 nk pi umh bini tarzan.selalunya klu ajak haram nk ikut). smpai je bini tarzan gn ayam katek gred a tkunci pintu.hairan bin ajaib juga aku.rupanya2 buka je pintu diorg dah ready dgn kek..tapi nyanyi happy birthday xhabis pun..hampehh...walala...
kami pun bercadang nk buat video konon2 terkezut la...boleh pulak pura2 berlakon balik...dah sesi gambar 2 ada pulak makhluk tuuhan yang a,bik ising kek lumur kat muka...dari ditu bermulalah tragedi-tragedi ngeri tradisi geng penguin...hahahha
lepas kena krim, kena baling telur,pastu tepung,...and the last aku kena siram dgn air rendaman baju nayam katek gred a...eee dah la rendam spender..xsenonoh ayam2 katek n bini tarzan ni.. tapi relax la 2 semua kan jenaka melampau..tunggu beday korang pulak yer...siap lah..hahahaha
aku xtahan sangat sbb dok terbayang spender yang ayam gred a rendam, aku apa lagi terkeluarlah segala isi perut yang ada dalam perut waktu 2..muntah lak terkena kaki ayam katek gred b..hbs kawasn 2 penuh dgn muntah..last skali semua yang ada kat situ berjangkit2 muntahnya..hahaha..padan muka korang kena muntah aku..bukan sennag dapat tu kan.. lepas tu kami mandi berjemaah...esoknya Demam!! HAMBIK KO!! NK SANGAT!! hahahhahaa,......
Kenangan semua tu sebenarnya....redha je lah...hihii nti dah kahwin confirm xleh buat benda2 mcm 2...
sekian adioosss!!

No comments:

Post a Comment