Blogger Backgrounds

realiti Hidup

realiti Hidup
Bunga Asyiqin

Followers

Sunday 23 December 2012

Port Dickson With Love

malam ni nak cerita pasal holiday hujung bulan lepas..(30hb november- 1 december 2012) dah lama peram gambar holiday gi sna..huhuu...nasib xjadi tapai je gambar2 nih ha... al sebabnya?? sebbanya gamabr2 aku masa kat sna semuanya hampess... dan xbanyak gambar kenangan yang diambil sebabnya 1) kemera aku boleh buat hal   2) mood nak ambil gambar xde sebab sibuk dengan xtvt berendam didalam kolam dan laut..huhuhu..xkose haku nak pegang kamera time mandi manda.. 

holiday ni diorganize 100% oleh kak long aku yang baik hati.. huhuhu.. thanx ye k.long dan abg is... holiday ni disertai oleh semua family aku kecuali abah tersayang..(abah pi kelantan ada hal yang lagi penting untuk negara..hehehe).. pakcik aku n family pun join.. 

so percutian kali ni kiranya secara kecil-kecilan..ok la kan dri xde langsung... kami gerak dari saujana putra pkul 8 malam...sebabnya abg ipar aku keje.. kami terus rush ke PD lepas abg ipar aku balik keje...kesian abg ipar aku... dh ler xmakan lgi..huhuhu.. opss!!! lupa lak nak bgtau kitorang menginap kat mna.. kami menginap di Kondominium TNB Port Dickson.. kenapa menginap kat kondo TNB? sebabnya akak aku keje Tnb..so special price for their staff.. thank you tnb.... 

kami sampai di Port Dickson pukul 10 lebih... lepas check in terus keluar balik ke pekan PD al sebabnya perut sudah lapar lor...berdondang syang bagai... tapi aku dan kak cu xpi... aku malas nak ikut sebab konon-konon xnak makan malam la kan.. Diet ok!! bermesej2 dengan Mr hensem...tup2 tertidor di atas katil yang empuk... ops!! lupa lagi nk mention kitorg duduk tingkat 5.. balkoni plak mengadap pool dan laut... mmg best giler dibuai pukulan ombak setiap masa... aku msg gtau mr.hensem dtg honeymoon best nih..mesti korang kata aku gatalkan... werkk!!! sja je bergurau senda dgn mr hensem.. 

Kondo ni sangat la besar.... cuma kalau ramai tu kena la bawa extra toto n bantal... huhu
kitorg xkisah sangat bab2 ni janji ada je tempat nak lentokkan kepala..zzzzzzz!!
malam pertama tu tido awal sebabnya sangat lah penat... tapi yang lelaki-lelakinya xtido.. diorang main game kat balkoni smpai la azan subuh.. gila ko!! esoknya tu servis bertukar tempat la.. aku dgn anak2 buah pkul 7 dah standby nak terjun pool..kitorg sja nk trun awal sebab xnak nanti trun lewat ramai lak guest lain yang mandi-mandi..korang tau la kan kalau dh ramai2 dalam pool apa jadi... bila pool buka jer aku terus hangkut anak-anak buah aku trun... best gila sebba kami adalah orang 1st yang terjun.. sejuk ya amat... syifak good girl sbb sejuk2 pun dia stay cool... bukan main seronok lagi budak2 nih mandi pool..masing2 ada pelampung... penat la hadik gn sepupu aku tiup diorg punya pelampung.. 

kitorg berendaam dalam tu lebih kurang 2 jam la...pastu manusia dalam kolam pun bertambah ramai.. kitorg decide nak pegi laut plak..tapi laut xcun la..kotor dah pantai PD nih...naik atas balik dan melantak...kenyang perut si tali kecapi..~~ kenyang perut goyang-goyang perut sambil suka hati..hahahaa!!! apsal bunyi cm pelik jer..???

aktiviti seterusnya plak kitorg pegi gym... keluar peluh sikit je pun dah kena halu dgn cleaner sebabnya nk guna gym kena booking dulu..hahaha!! dan kena ada sport shoe.. malas dh ler nk booking sbbnya kitorg mn bawa sport shoe... tapi aku geram tol dgn cleaner tu..belagak betu..cakap mcm kondo tu laki dia punya... sekali lagi pegi mmg nak kena komplain nih..

petang tu sambung balik mandi pool..berendam xhengat korang.... tapi kejap je sebabnya xbest la ramai sangat manusianya.... petang tu sediakan bahan nak bbq... ada ayam,ikan,sosej,burger,coslow dan lain2... yang asti makan sampai kembung perut... :-) 

malam tu kitorg bbq kat tepi pantai.... heaven gila makan sambil ditiup angin dan bunyi pukulan ombak..sangatlah tenang... ( xtenang pun sebabnya bising dengan budak2) hahaha!! malam tu ramai sangat yang buat bbq.... kitorang makan2 pastu yang kaum lelaki cepat2 nak siapkan proses pembakaran..diorg nk tengok bola..malaysia vs thailand mlm tu... gamat satu pantai dengan sorakan manusia2 kaki bola.. lastnya aku, mak, apip dan amir je yang kemas... yang lain berlari2 anak naik ke kondo nak tengok bola.. 

lepas bbq, kitorg pergi dataran Pd.. aku pun xtau nama tempat tu..tpi ada expo dan konsert la... tapi artisnya amatlah membosankan...rasanya xperlu dimentionkan kot..klu mention pun korang xde rasa apa2...x excited langsung..hahaha!! aku xbeli apa2 pun... xde yang menarik.... balik kondo dah lewat malam... 

hari kedua plak macam biasa aku angkut anak2 buah mandi pool lagi...kekeke....tapi mandi xlama dlm sejam lebih jer..sebbnya nak masuk sauna lagi... seronok sanagt semalm masuk sauna..segar rasa badan... kemas2 barang dan nak check out pkul 12.30...

lepas check out kitorg decide terus ke melaka...dah dekat sangat dengan melaka... ontheway ke bandaraya melaka kami singgah di rumah adik cik ana..dekat kuala sungai baru.. rumah dia best sangat...betul2 tepi laut....pantai pun bersih...kmi tangkap siput, abg gn pakcik aku tangkap ketam... seronoknya klu ada rumah di tepi laut...waaa!!!! tengahari tu kami pergi kenduri rumah jiran adik cik ana.. hahaha!!muka selamba gi makan kenduri... sedap juga lauk kenduri oarang melaka... ^_^ terima kasih yer tuan rumah... nanti kenduri kami dtang lagi..hahaha!! ayat poyoss!!! 

anak2 buah aku semua mandi laut...bukan main seronok lagi diorg... mula2 aku buat muka sombong xnak trun laut...konon2 xnak ler muka hitam dimamah maatahari..tapi godaan dari kak cu yang dok tangka siput....xtertahan ooo.... aku pun join sekali,..rasa mcm xnak jalan kat malacca town dh...nk main pantai jer... 

smpai di bandar hilir pukul 3....manusia subhanallah ramai ya amat!!! susah betul cri parking.. kitorang masuk rumah apa ntah kat belakang afamosa tuh... a'famosa sorang pun xhingin nak panjat dah...dah jemu la naik atas tuh..bukan ada apa2 pun... dasar pemalas!!! kami naik beca, masuk muzium dalam tu ada pameran sebiji macam kat petrosains... diorg buat khas sempena cuti sekolah... 
jalan2 naik bas double decker... nak naik taming sari dah pernah naik... tapi abg aku dan mak aku xpernah naik...lain kali kita naik yer... ramai gila manusia haritu...

bas double decker yang kitrog naik tu telah dikongker oleh kami satu family...hahaha!! heaven!!! anak2 buah aku koya mcm artis naik bas...habis semua org diorg lambai2... 
apa lagi ek kmi buat di melaka?? makna2 jalan2 dataran pahlawan...beli ole2 sikit... pastu malam teur gerak balik.. aku terus balik tg malim sebbnya keesokannya aku ada kelas...huahuhua!! sangat xbest lah..!! letih kot... dan yang lain semua balik rumah kak long... aku mengantuk sangat...otw balik aku tdo je... smpai rumah terus sambung tdo... 

sekian entry paling laju dan ringkas... huhuhu..!! sila layan gambar yang sedikit ini... ada lagi gamba kat melaka tapi kak ong aku xtransfer lagi.... huhuhu sory uoolllss!!!















Lastly..thanx to my kak long and abg is... semoga rezeki korang sentiasa melimpah ruah... keluarga sakinah mawaddah until jannah... ^_^

3 comments:

  1. wah..c!k bunga..syok hbs hang malam ney..part aku pal!ng suka baca masa hang pa semua konker bus double dacker tu..ter!ng!n ngat nak naek bus tu~hahahah

    ReplyDelete
  2. part msg2 dgn mr,hensem xsuka ker? wakakaka!! jom ke kota melaka...~~

    ReplyDelete
  3. hehehe...best nye la kin kak tgk ..tambah2 lg tgk ayam bakr 2..huhu

    ReplyDelete