Blogger Backgrounds

realiti Hidup

realiti Hidup
Bunga Asyiqin

Followers

Monday 17 December 2012

Gelagat Si Gegadis ^_^


assalamualaikum.. hai!! it's has been a long time that i didn't update my blog kan.. => huhuhu...soryy lah my dear follower (bajet mcm ramai silent reader je kat luar tuh) huh!!! sambil kais peluh..:-)

petang ni baru ada aura nk menghapdet blog tercomel nih... hhhmm...sepanjang aku jadi pendiam dalam blog ni sebenarnya aku dah meriuhkan suasana di alam realiti...hahahaha....hujung bulan lepas family aku pegi berehat santai kat PD dan menyedut hangin di kota melaka..wakakaka..!! ni kalau cikgu bahasa yang baca mau kena luku kepala.. wink3!! never mind...ada aku kesah?

Entry ke PD tu aku update kemudian sebabnya xbanyak gambar disebabkan kebusyan jad dugung dalam pool.... kita citer pasal aku jadi gagak hitam (ni kakak nailah si leha gojes yang bg nama yer)...


Hari kejadian : Khamis  13 disember 2012
Gegadis yang terlibat: sumaiyah,jannah,ceda,ilah,diba,onyang,izza,nailah,leha and ofkos ME!! 
pakaian: serba hitam 
Kenderaan: train Komuter, Livina,Myvi
Tujuan: Tv Alhijrah

Begini  al-kisahnya... isnin lepas balik je kolej cadangnya nk ke library cari bahan nk buat 
story book.. tiba-tiba sumaiyah bgtau isteri khalifah uthman ajak ke tv alhijrah.. join program cintakan ilmu yang petang-petang kat tv tu.. tapi kena pakai serba hitam... WHAT????!!!!!! serba hitam???? mana la nk cari baju hitam nih...baju yang ada semua tinggal bernam jaya.. aku dengan gigih nih gi Sri Harmoni ambik jubah dekat isteri khalifah uthman.. pinjam yer...huahuahua..bocor rahsia aku pinjam jubah orang... yela aku mana ada jubah... :( <lepas nih kena beli jubah untuk preparation.. wink3 its all about what dear?? yeaahh!!!!! about Money!!!!! 


Kitorang gerak pkul 12.. ke ktm menaiki kenderaan mr.crab...ops..!! lupa nk highlightkan kenderaan mr.crab kat atas kan...hhuhu... smpai ktm haruslah kena beli tiket kan... aku pun dengan konfidennya la bgtau nk ke mana.. tiba2 ada lak sorang abg nih,..ops xlayak dipanggil abang atas sebab2 kekurangan insurans di mulut kamu..tukar2 pakcik tu tnya macam nih " korang ni dari mana? marhaban yer?" ada nasyid  ker?" dan mcm2 lagilah... kalau ada cili time tuh dah makan cili dah pakcik tu... hairan sangat ke kalau berpakaian serba hitam? mood pada hri tersebut adalah sangat ok.. so stay cool bebeh!! 

  
train sampai sesudah 1 foto dapat di tangkap dengan jayanya..hahaha.. aktiviti menggedik bergambar disambung lagi dalam train... dah ler penumpangnya 2 orang jer yang bukan dri kalangan kitorang...jadi sangatlah menggedik bergambar sampai terseliuh pinggang aku menahan lentok..wakakaka!!! bila dah penat bergambar masing2 duduk diam2 kat tempat masing2... huhuhu... 






Kitorang sampai di rawang dalam pukul 1.30.. solat kat ktm pastu sesi melantak...seronok sangat makan rojak, ais kacang, cendol di bawah pohonan rimbun pokok ketapang...yihaa!! kiri kanan orang tengok kitorang pakai serba hitam....tapi kitorang ignorekan aje..~~ yeke? hahaha!!  kat ktm rawang ni sekali lagi ada yang menegur "baru balik bernasyid ker" oh pleassEE!!! 






pkul 3 isteri khalifah uthman datang menjemput dengan livina putihnya...vroom~vroom~~ lega dapat aircond.. :-) tapi kami berhimpit la sikit...smpai tol rawang 2 orang kena mengalah ke kereta umi isteri khalifah uthman (ustazah fatimah).. mulanya kami sepakat suruh sumaiyah yang pindah ke kereta ustazah fatimah..tapi dia buat keras bontot lak...hahaha..!!! jangan marah yer kak sumaiyah kalau anda membacanya,.. dan akhirnya yang rela hati nak berkorban adalah onyang dan izza.. tq uooollss!! aku?? aku lagi la keraskan bontot sebabnya aku xpernah jumpa dengan kakak n umi isteri khalifah uthman nih.. kang tiba2 aku korban masuk kereta ustazah fatimah buatnya aku gelak xhengat dunia...mau tekezuttt ustazah..hehhehe.. ^_^  and that time... keadaan kereta dan banyak ruang2 angin yer.. perjalanan diteruskan.. vroom~~vroom~~
  
30 minit kemudian kitorang dah smpai kat taman tasik perdana,.. (yela kan tv al-hijrah tu dalam area taman tasik perdana.).. kitorang posing2 dulu.,... mula2 ku malu la kat umi isteri khalifah ni..yela aku kan suka posing2 xhengat dunia.. hehe..tapi dah lama2 tu ok sebab ustazah pun suka bergambar... yes!!! saya suka!!!





seterusnya...aktiviti bergambar diteruskan masa kat dalam bangunan nih.. subahnallah...kesian kamera-kamera yang jadi mangsa..





Lepas asar...hujan trun dengan lebatnya.... lari pecut aku nak masuk ke dalam... dah ler banyak anak tangga nk kena menapak dri suarau ke ofis  al-hijrah tu..naseb x jatuh tersungkur.. :-) malang sungguh nasib bila sesi rakaman cinta ilmu yang pertama dah penuh...xleh masuk dlm studio dah... atas budi bicara sorang hamba allah yang kerja kat situ, kami diberi bilik rehat sementara tunggu slot kedua.... dapat rehat dalam bilik krew ustaz don... tapi ust don nya xdo.. :( sesi bergambar bermula lagi dalam bilik tu...tapi kontrol sikit la sebab ada makcik2 yang xdapat masuk juga...hehehe... sabar ye makcik..nanti kita masuk sama2...
Kami juga diberi peluang untuk bertanyakan soalan tentang "Bidaah" kalau korang tengok program cinta ilmu khamis lepas, mesti korang dengar soalan yang diajukan tu adalah daripada UPSI... please be proud for a second... hahaha!!!











Muka-muka keletihan menunggu waktu bersiaran...ayat bernanah telinga,,,, wuhuuu!!
time nak masuk tu, ada security yang kira jumlah crowd yang boleh masuk... kami semua dapat masuk tapi xdapat tempat duduk..terpaksa la duduk bergelimpangan dekat tepi2 set berita al-hijrah, set assalamualaikum...xdapat jumpa irma hasmie..dapat jumpa kerusi yang irma duduk tiap2 kali assalamulaikum pun jadi la.... buang tebiat namanya tuh!! masa tgh bersiaran tuh... kitorang nih duduk je diam2....tapi lama2 dah panas gamaknya montot..ada yang bergambar...ada yang main msg..( aku ler tuh!!!) ada satu part nih..si diba panggil duduk sebelah dia.... sekali aku jalan bunyi kasut..semua abg2 kameraman yang hensem segak lagi bergaya tengok kat aku...jadi perhatian la kejap...jenuh cover jalan bagi xbunyi.. ko punya pasal lah diba..lepas je babak bunyi2 tuh, taubat aku statik je duduk kat tempat duduk aku...takut dah nk jalan..hahahaha..!! behave u syiqin... good girl!!! 

lepas rakaman habis..waa..!!lega dapat bergerak sediakala.hahaha.. sesi bergambar sebelum pulang pun kembali..adeh...xhabis2 bergambar kan... kalau la dapat jual gambar2 tu.kaya raya aku...











masa keluar nih dah magrib... kami solat di masjid negara..rasanya tahun bila la yer last aku jejak masjid negara nih...kalau lalu tu selalu la juga,... masa nk menapak ke masjid negara tu..adeh la...sakit kaki sebab trun bukit wei..dah ler pakai wedges tinggi... adeh la weh...sabar2... :-) 

lepas solat aktiviti bergambar lagi...hahaa..mesti korang muak nk termuntah, morning sickness,muntah hijau,kuning,biru,merah,pelangi,warna warni  sebab baca aku asyik bergambar je yer...kehkehkeh..!!! 





lepas tu kami pun bergerak balik..singgah rnr sungai buloh jap.. yela kau.... perut dah berdondang sayang nih...hehehe...dan akhirnya malam tersebut sya makan malam... nasik hayam aku lantak..waaa!!! lepas makan baru rasa seribu penyesalan..hahaha..!! sabar je lah!! lepas makan kami terus ke ktmb rawang untuk balik tg malim terus...hati happy gumbira sebab dah buat kad ktmb satu malaysia.. masa kat ktm kami pun bersalam-salam berpeluk2 cium dengan nailah dan family...thanx yer ustazah fatimah, zulayha aziz dan isteri kalifah uthman..kami naik last train pkul 10.30 n i got 50% less for my ticket,... wink2..!! berbaloi... 

masa jalan nk tgu train tuh, ramai la nih kelibat manusia yang tgh tunggu train.. kan musim cuti sekolah..budak2 pun ramai..dan sekali lagi terdengar suara2 sumbang yang kureng..kali ni dari seorang kanak-kanak "perlu ke pakai semua hitam mcm tu? ada apa2 ke?" aku dengar je dengan muka sengih2 berpaling kat budak tuh... nasib la diri ni pencinta kanak-kanak....sabar2...hahaha..!!! dlm nk balik dh pun sempat lagi bergambar... ni la aktiviti gadis2 gila kamera...




thanx to nailah n zulayha atas masakan korang yang mavelesss nih... 

thanx pada ustazah fatimah kerana bekalkan kami bekalan supper...:)



dan satu cerita yang paling kelakar dalam hari tersebut adalah bila train smpai je...gadis2 gagak ni semua meluru masuk dalam train dan jerit dengan sangat kuatnya bila train melepaskan boom atom aka kentutnya..!!!! nasib aku kat belakang sekali dan xsempat terkezut beruk... kekekeke!!! dan aku sempat tengok manusia2 yang kat luar tengah menunggu tu semua terkejut dnegan tindakan gadis2 gagak hitam yang berjubah nih menjerit..sangat tidak terduga tindakan tersebut!! hahahaha.. 
tiba di tanjung malim pkul 11.30.. mood xpenat pun!!! best!!!

and lastly..please enjoy dengan muka paling gojes aku... ^_^


 sehingga bertemu ya kalian-kalian yang disayangi... :-)









2 comments:

  1. sangat awesome
    cerita perjalanan satu hari.
    alhamdulillah.
    ada kesempatan kita jalan lagi. :)

    ReplyDelete
  2. Lepas ni ajak lagi yer.... :-) jangan serik mengajak kami gadis2 hitam..~~~

    ReplyDelete