Blogger Backgrounds

realiti Hidup

realiti Hidup
Bunga Asyiqin

Followers

Friday 5 October 2012

Kisah Exam Cik Bunga.... ~~PART 1

study sambil dgr juz amma..:-) sure tenang...sila amalkan yer.. ^_^
Hari ni nak citer pasal exam..~~ mood exam skrg nih... pagi tadi bgn study pkul 5... dalam kepala dah set hrni mcmna pun nak try bawa kemera.. siap2 cas bagi tenaga kemera berkuasa enjin turbo.. hahaha..

bgn pukul 5 study apa yang patut... skrg ni waktu belajar dh berubah lah..aku suka buat time subuh2..sunyi sepi jer..dan ilham pun datang,,..~~~ sangat menenangkan yer kalau study waktu2 ni...  hrini paper muzik dan pergerakan kreatif.. mcm xkena dgn jiwa jer...huhuhu.... xpe usaha tangga kejayaan..

study pun xleh la lama sgt kan..huhuhu..boleh pitam mengadap buku lama2..pkul 9.30 aku tdo jap..pkul 10.00 smbung..~~ lunch pastu bersiap untuk berjuang di medan perang.. (berjuang dalam dewan je pun..siap aircond kot.... bajet best jer ayat! lantak la kan.. empunya blog...:)

hhari2 sebelum ni selalunya kami berenam akan duduk buat revision sama2 dulu sblum g toilet n betulkan tudung..pastu baru masuk dewan..tapi harini xsempat la..bas lambat..~~ sadis.. sempat bincang kejap jer..pas doa terus masuk dewan...
ha..kmi berenam la yang dimaksudkan..
from left: cik bunga, kak sumaiyah, kak zakiah, jannah, aini, saida


dah2 jangan tenung lama2 yer itu gambar.... abaikan tudung ku yang kembang seperiuk akibat angin kencang...huhuhu..~~

nak tengok suasana bila dh masuk dewan? masa masuk tu tb2 teringat nak gambr keadaan huru-hara bila dikhabarkan musuh dah nk menyerang...hahaha.. maksud aku tu dh tiba nk mengadap paper muzik dan pergerakan la.... ada yang terpinga-pinga cri tempat strategi nk letak beg...termasuk lah aku!!




masing2 nak serbu..hahahaha..


hat ni sempat cool jer..sengeh2 sambil kata "jp2 aku xready g" hensem x? klu bekenan gtau yer..hihihi

ops!! sory yaya...dlm keadaan tergese2..bergegar hasilnya..


bila semua dah masuk dalam dewan..dah tenang..dah ambik nafas.dh baca doa.... apa lagi... tangan pun capai alat2 perang.. nama, no matrik,no ic, no meja, kod kursus, kod program adalah item2 yang kena isi..naik muak ler aku..huhuhu~~

bila pengawas kata boleh start je aku pun apa lagi..kusyuk jer jawab..alhamdulillah..menda kalau kita baca smeua ja akan jadi mudah... klu xbaca mmg xleh jawab la kan.. :-) dalam 30 minit lepas tu aku dh siap jawab... cuma ada 6-7 soalan yang aku konfius jawapan dia... bak kata org nak pilih a pun betul, pilih b pun mcm betul... aiyarkk!! bikin kepala fining lorr... dh malas nk pikir..sbb masa pun banyak lagi.. Uncle Tan plak asyik memanggil dri tdi.. yela sellaunya sebelum exam aku gi melawat uncle Tan dulu lepaskan hajat.. harini kan xsempat tdi... huhuhu... makanya.... angkat tangan dan pergi jumpa uncle Tan ditemani pengawas..~~ tapi xpuas hati nih asal la pengawas pompuan yang ikut..bg la pengawas yang hensem tu...hahaha!! gila korang!!! dh nk pergi tandas pompuan...kena pengawas pompuan la kan...:-) lempang muka sendiri laju2 dengan ikan sepat... ^_^  eh!! lupa nk bgtau..mesti korang konfius kan..sapa la uncle Tan tu... uncle Tan stand for TANDAS..!! sapa xpernah masuk tandas? meh dtg umh aku tunjukkan..

tapi gambr masa g tandas xde la plak aku tgkap..gila nk kena tindakan? hahaha... masa nk msuk dewan balik aku pun dengan muka xtau malu tersipu2 tanya kat akak@ adik pengawas tu dia boleh tolong aku x..

cik bunga : (tengok muka pengawas tu sambil sengih2) boleh tolong sya x?
pengawas cun: tolong apa?
cik bunga: sya nk minta tolong ambilkan gambo masa tgh exam... sya bawa kemera..( sumpah xde niat nk meniru o buat benda2 yang smenyalahi tatatertib yer..)
pengawas cun: boleh tapi saya ambik dri belakang jer.. depan saya malu..
cik bunga: ala...klu ambik dri atas pentas xleh ke? nyorok kat langsir..( ayat ngada2..dh org nk tolong sejuta rahmat dh kan... PANG! bagi sebiji kat pipi gebu)
Pengawas : saya xberani la..malu.. ^_^
Cik Bunga: ok xpelah....jnji ambik..sbb saya nk masuk dalam blog..hehehe 

( MACEH YER PENGAWAS CUN MELECUN..JASAMU KU KENANG SELALU)

masuk dewan sambil muka senyum2... aku pun sambung balik 7 soalan yang konfius.. tapi mmg kalau g tandas jer idea akan dtg mencurah2.. otak akn berfikir sepantas halilintar klu lepas buang hajat..hahaha!! 

dh siap jawab semua soalan..tapi aku jenis xkan kuar dewan awal...aku akan tgu sampai waktu menjawab habis... rasa rugi la klu keluar awal..ntah kenapa.. 

kemera aku pun dh bg pada pengawas cun tu..pandai2 lah dia nk tgkap mcmna n berapa banyak... thanx lot!! masa aku dok menggores hitam di kertas OMR, pengawas tu dtg kata kemera tu ada pada Abg tu..( sambil tuding jari pada abg baju pink di tangga) pada hal sebelum tu aku dh ternampak abg tu pegang kemera aku sambil belek2.. kepala dh runsing takut ada gmbr xsepatutnya ditengok..huhuhu.. lupa lak nk delete gambr2 sebelum2 nih.... tapi aku yakin xde gambr xsepatutnya... gambar xsepatutnya tu bukan gambr pelik2 ok..maksud aku gambr aku xpakai tdung ke...itu yang aku maksudkan ok!

xlama pastu aku dh nmpak dri depan abg pengawas yang hensem tuh jalan menuju arah meja aku.... dalam hati apa la yang abg ni nk kata..dia nk tgkap gmbr aku depan2 ke..mentang ke aku suruh tgkap gambo aku kan..hahaha... :-) ni semuakan kenangan..patut diabadikan... nti klu dh tua.,,boleh tgk balik gamba waktu muda-mudi ambik exam.. (PANG!!! pikir jauh gila!) back to topic.. abg tu betul2 dtg kat meja aku... nk tau dia tanya apa?

pengawas hensem: awk punya kemera kan?
 cik Bunga: ye sya..:-) sengeh2 wat  muka nk ngorat..hahaha( aku tipu je yer buat muka ngorat..xkosa!!)
Pengawas Hensem : saya xberani la nk ambil gambr dri depan... kalau awk nak, nti 4.30 awk dtg balik kan?
Cik Bunga : eh x..saya bukan sem 5..
Pengawas Hensem : hmmm klu mcm tu awk tgkp lepas exam yer..
Cik Bunga : eh xpelah...(nada ayu dan redha ok!) kalau xleh tgkap xpe..jnji ada gmbr suasana exam.. sya nk msuk dlam BLOG! ( hahaha!! berterus terang uolllss!!)
Pengawas hensem : klu mcm tu xpelah..( sambil tersenuym dan berlalu pergi)
PERRGGHH!! hensem gila la..!! bersyukur dengan kurniaan tuhan atas kehenseman mu itu wahai pengawas hensem..~~
aku pun sambung balik buat2 pandai jawab exam..padahal dh siap menjawab pun.. sja jer tgk2 apa2 yang patut...  tapi dlm hati mmg xpuas hati selagi xde gmbo aku... Puan shima lak lalu tepi aku time tu...nmpk kat tgn dia pegang Hp... niat hati ni belum menyerah kalah... terus tegur puan shima. "PUAN, ambik la gmbr sya tgh jawab exam... nk tau puan shima jawab apa? hehhee.. " bukan awk je kena nanti..,,dengan saya2 kena tangkap nanti.." faham la kan maksudnya tuh..hehehe...xpe janji aku dh usaha utk tanya.. ^_*

aku xputus asa lagi sebenarnya... masa Dr mahani lalu pun aku tnya soalan yang sma..heehhee..tpi jawapan Dr paling kelakar... "PERASAN!!" hahaha...hambik ko!! kena sejibik batang hidung..hehehe... aku xterasa pun sbb Dr suka bergurau gn aku...aku lagi la suka bergurau...:-)

tgu punya tgu, wak tu menjawab pun habis...~~~done!! tawakkal allahh.. semoga allah permudahkan..:-) bila kertas soalan dan jawapan dikutip..kmi pun boleh angkat bontot yang dh melekat kat kusi tu dan shuhh!!  xfaham2 lagi? keluar dewan ler...~~~ penatnya menaip...kepala pun sakit... nanti aku sambung part 2 plak yer... ada lagi sambungannya.,.. Tguuuu~~~ (bajet mcm ada org nk baca blog comel aku nikan..hahahhaa!!!)
sehingga bertemu malam ni utk part 2 yer... layan gambar yang abg hensem tolong snap2 kan.. kalau korang termauk dalam itu gambr..., sila tepuk tangan sambil mata juling ketengah..HAHAHAHa!!!!





haip!!! menoleh tgk apa tu??

kusyuk~~

antara yang kuar awal..teror diorang2 nih..



mmg pandai pengawas hensem ni tgkap... sapa pun xsedar.. kusyuk katakan..:-)


gambr ni je nmpak aku tgh sembang dgn Puan Norly... topiknya haruslah dirahsiakan.. ^_^

ce perati...ada sapa2 x tgh bincang jawapan? kikikiki





SEKIAN..~~ wait for part 2





No comments:

Post a Comment